Home » » Nak Berhenti Hisap Rokok

Nak Berhenti Hisap Rokok

Tajuk nie saje aku letak sebab aku dalam usaha untuk berhenti dari tabiat yang tak menyihatkan nie..dah macam2 aku try,mula memang la kurang isap rokok,lepas tue bertambah2 kotak nampaknya..haha Time puasa aritue kurang la gak purata isap rokok aku dalam sehari tapi masuk je hari raya puh!! abis sekotak aku kerjakan sehari..bengang nie...!!!



ada plak masetue aku memang dah kurang isap rokok tapi bila dah jumpa member2 apa lagi "Mie ko tak isap rokok dah ke?ape barang beb! skema r ko nie..!!" itu antara satu ayat yang buat aku tercabar...huhu ayat lain plak "Nah mie rokok! aku baru gaji nie so nak sedekah sket" dan aku pun dengan selambanya amik dan terus isap..Orang dah bagi beb takkan nak tolak...huhu Itu adalah senario hidup aku yang membatkan aku susah nak berhenti merokok..

Tapi kalau pikir2 balik takde faedahnya aku merokok nie. Duit yang aku belanjakan untuk rokok dah tentu2 total rm 200++ sebulan..kalau aku simpan ade gunanya gak kan ? Nie aku nak mulakan balik hasrat aku tuk berhenti merokok. Bermula dari 10 batang sehari sampai la 1 dan terus berhenti..kalau tak menjadi maknanya total 10 akan menjadi 20...hahaha


Kepada korang yang ada idea untuk memudahkan aku untuk berhenti merokok bolehla bagi idea korang kat sini..semoga aku dapat membuang nya terus jauh ke dalam laut dan hidup sempurna seperti zaman kanak2 dulu..hihi

Oklah setakat tue jer aku nak berkongsi ari nie...

Semoga korang dapat memberikan idea yang bernas

Nak belajar buat blog ? klik sini TUTORIAL
Kongsi Artikel Ini :

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana komen di sini (No Verify COde)

Recommend on Google
 
Support : Utama | Hubungi | Tutorial
Copyright © 2013. STORYAMY - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger