Home » , » Post Guna Windows Live Writer

Post Guna Windows Live Writer

Kali nie aku nak cerita sket pasal window live writer..Aku tengak macam best jer software nie so aku try la download..satu kelebihan window nie adalah korang boleh boleh tulis post secara offline.mana la tau hari tu internet korang lemot macam aku kena tue so sambil2 tunggu internet korang ok,korang bolehlah tulis post korang kat window nie..nanti dah ok baru korang send post korang ke blog..cara untuk install dan guna software nie camnie :

1)Korang download dulu Windows Live Writer
2)Dah siap download sebelum korang install tengok contoh bawah nie :



lepas tu pilih other blog service



isikan pula domain username dengan password korang



biarkan proses loading sampai siap


selepas itu tulis nama blog korang macam contoh bawah nie


Dah siap nie korang bolehlah tulis cam biasa..kat situ sume ade,nak letak gambar pon boleh..korang try la godeh2 mana yang patut..kalau nak send ke blog korang cari jer perkataan PUBLISH kat bahagian atas..senang jer wat benda nie..

Aku kalau dah malas tulis jer ape yang aku terpikir lepas tue save kat draft..agak2 idea dah masuk aku sambung la balik tulis..senang je kan tak payah nak login2 ke blogger..lagi satu kalau korang guna read more secara manual korang kena la tulis kod gak secara manual kat sini...kod untuk read more camni < !readmore> ataupun <!--more-->

Tapi kalau korang banyak sangat modified thumbnail ke pe benda ke memang tak boleh guna software nie..Dan ada juga sesetengah window yang error so kalau yang tak boleh tue post cam biasa la ea kat blogger..hehe 


Selamat Mencuba..

Blogger TUTORIAL


Kongsi Artikel Ini :

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana komen di sini (No Verify COde)

Recommend on Google
 
Support : Utama | Hubungi | Tutorial
Copyright © 2013. STORYAMY - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger