Home » » Jaga Aurat Dalam Facebook

Jaga Aurat Dalam Facebook





Facebook bukanlah suatu yang asing lagi bagi orang2 kat Malaysia nie...rata2 sume ade facebook termasuklah pihak2 kerajaan,sekolah,kolej dan sebagainya..Jadi tak peliklah kalau isu facebook nie sering menjadi perhatian mana2 pihak.Nie terbaru sampai kat dalam khutbah pon ade komen tentang facebook..So nak nak dijadikan cerita facebook menjadi sesuatu yang hangat di Malaysia.

Kalau kita lihat, ada berbagai2 cabang dan tujuan dalam berfacebook nie..antaranya adalah ingin mencari teman2 baru,mencari jodoh,perniagaan,pendapat..dan yang tak elok pon ade antaranya mencari pasangan sexual termasuklah gay,lesbian dan pondan..yang melakukan untuk kebaikan tu rasenye takpelah tapi kalau untuk yang kejahatan tue paham2 sendirilah ea..



Perdana Menteri kita pon sebenarnya menggalakkan rakyatnya supaya berfacebook tapi bukanlah untuk membuang masa berchating dan sebagainya..Kita disuruh menambah pendapatan dengan facebook dan aku percaya korang pon mesti jumpa macam2 bisnes kat dalam facebook tue kan ? cuma tinggal pilih jer yang mane best.



Yang menjadi isu sekarang nie adalah aurat2 kita dalam facebook..Aku rasa benda nie memang penting dan menjadi kewajipan kita untuk menjaga aurat.Kalau aku tunjuk kat sini memang macam2 gambar yang boleh menambah dosa kita..huhu tapi aku tak maulah jatuhkan maruah orang lain.Korang pon mesti kerap bukak facebook kan ? so mesti korang dah jumpa dah gambar2 yang mendedahkan aurat.Jadi aku rasa tak payahlah aku letak kat sini.

Aku cerita nie pon bukan untuk perempuan jer,laki pon mestilah jaga aurat..Janganlah letak gambar tak pakai baju kat facebook..memanglah kalau lelaki tak pakai baju tu biasa,cuma jangan sampai menampakkan pusat..kalau aku yang tengok takpelah,tapi kalau perempuan yang tengok ish!! dosa tue...huhu

Nie ade video aku amik dari facebook yang menceritakan tentang aurat dan juga nasihat2 yang berguna..Semoga memberi manfaat kepada korang..

Nak belajar buat blog ? Klik sini TUTORIAL



Kongsi Artikel Ini :

5 comments:

  1. dekat malaysia ni kalau tak ada facebook tu yang baru dikira asing.. pelik sesungguh la kalau tak ada. Even Dato' seri Najib pun ada satu

    ReplyDelete
  2. @sabree hussin yup btul tu..cuma bergantung kepada seseorang untuk melihatnya dari sudut yang gimana.tq ur komen..

    ReplyDelete
  3. sokong dgn bnde ni....ramai yg tak jage aurat dlm fb.....kalau ari2 org lain tgk aurat kite, satu dunia lak tuh, so kire sndri la bape bnyk dose kite dpt kan.......huhu...risau gak tgk ade yg dgn bangge letak gmbar minum air2 haram dlm fb..ish2..sedih2

    ReplyDelete
  4. @F33Z~Hafizah~cucuatokaji Tue yg plik tu..macam satu kebanggaan bagi org melayu mnum arak pastu tnjuk2 kt org..ish3

    ReplyDelete
  5. Kalau yang macam ni pa crita? http://www.facebook.com/pages/Anti-CikShidaDariParits/151301481575448?v=wall

    ReplyDelete

Terima kasih kerana komen di sini (No Verify COde)

Recommend on Google
 
Support : Utama | Hubungi | Tutorial
Copyright © 2013. STORYAMY - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger