Home » , , » Belajar Membuat Ebook

Belajar Membuat Ebook


Assalamualaikum semua..

Mungkin ada di kalangan kita yang mempunyai idea untuk membuat ebook tapi tidak tahu cara untuk membuatnya..Membuat ebook adalah sedikit sukar bagi pemula kerana anda memerlukan kemahiran dalam adobe photoshop. Mungkin ada di kalangan kita yang mahir dalam penggunaan adobe dan untuk mempelajari tutorial ini adalah sangat mudah..

Bagi yang belum pernah menggunakan adobe photoshop anda jangan risau,seperti yang saya terangkan pada page salahkah copy paste ?Di you tube anda boleh lihat bagaimana mereka share ilmu penggunaan adobe secara percuma. Dan pastinya anda boleh lihat betapa bergunanya ilmu yg mereka sharing ini di saat kita memerlukan.Ada juga video dalam bahasa melayu dan saya respek kepada mereka yg bersusah payah membuat video ini untuk di kongsi bersama.

 Setelah anda mahir menggunakan adobe photoshop, anda pula perlu mempelajari cara untuk convert file word kepada pdf. Ini adalah sangat penting jika anda ingin menjual ebook atau ingin kongsikan secara percuma kepada rakan2 di internet.Di situ saya akan ajarkan bagaimana untuk meletak password atau sebagainya.

Tapi sebelum saya memulakan tutorial ini,saya mahukan respon daripada anda. Jika lebih daripada 10 respon, Saya menganggap anda sangat memerlukan tutorial ini dan saya akan membuatnya.Kenapa saya mahukan respon daripada anda ? Kerana saya mahu apa yang saya berikan betul bermanfaat dan di perlukan.

Sekian terima kasih :)

Kongsi Artikel Ini :

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana komen di sini (No Verify COde)

Recommend on Google
 
Support : Utama | Hubungi | Tutorial
Copyright © 2013. STORYAMY - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger