Home » , , » Jangan Masukkan Kepala Anda Dicelah Lubang

Jangan Masukkan Kepala Anda Dicelah Lubang


LOS ANGELES - California, Pegawai perkhidmatan haiwan  telah dipanggil selepas seekor anjing tua berumur lapan bulan 'German Shepherd dog'  menimbulkan misteri apabila kepalanya termasuk ke dalam dinding minggu ini.

Anjing itu dijumpai merintih dengan kepalanya terkeluar dari satu sisi dinding setebal 18-inci di Desert Hot Springs, sebelah timur Los Angeles,

"Reaksi awal saya adalah," Wow, bagaimana ia masuk ke sana? "" Kata Riverside County Haiwan Perkhidmatan Sarjan James Huffman. "Dan mengapa ada lubang yang besar di dinding?"

"Ini adalah situasi yang sangat aneh .. mereka   menyangka bahawa anjing itu mengejar binatang lain, atau hanya ingin tahu," tambahnya.

Setelah memastikan bahawa anjing itu  boleh bernafas dengan selesa, Huffman dan sesama pegawai Hector Palafox mengambil posisi pada kedua-dua sisi dinding blok.

"Satu petugas bekerja kepala anjing dari satu sisi dinding, sementara pegawai lain bekerja tubuh anjing di sisi lain," kata sebuah kenyataan oleh Jabatan Perkhidmatan Haiwan di Riverside County.

Palafox "tekan telinga anjing itu untuk memastikan anjing tidak akan menderita selama usaha penyelamatan," tambahnya, mengatakan bahawa mengambil masa 30 minit dan beberapa "penyungkil kecil" untuk membebaskan anjing terperangkap.

Huffman kata anjing itu banyak membantu. "Dia tahu jika kami ingin mengeluarkannya dengan agak keras - ia terus mendiamkan diri dan bekerjasama dengan baik bersama-sama kita ... anda boleh lihat kaki belakangnya kaku untuk membantu kami memudahkan kerja mengeluarkannya.

"Dia tahu kami berada di sana untuk menyelamatkannya."

Setelah dibebaskan anjing itu ternyata bingung dan para petugas menyarankan dia dijauhkan dari dinding tadi, sementara itu juga mereka memberi nasihat kepada pemilik untuk meletak beberapa kawat ayam di lubang itu bagi mengelakkan perkara yang sama berlaku.


P/S : Jangan cuba2 memasukkan kepala anda di celah2 lubang atau pagar untuk mengelakkan anda terlibat dalam kejadian yang sama .. hahaha
Kongsi Artikel Ini :

4 comments:

  1. :)) penah tersangkut kat gerigi besi pagar rumah zaman kanak2 dulu...hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana komen di sini (No Verify COde)

Recommend on Google
 
Support : Utama | Hubungi | Tutorial
Copyright © 2013. STORYAMY - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger