Home » , » Kisah 3 Orang Sekawan

Kisah 3 Orang Sekawan




Cerita ini bermula dengan 3 orang rakan karib yang sangat suka mengembara iaitu Dewin, Miwinda dan Shiwan. Mereka telah mengembara ke seluruh pelusuk dunia dan telah menemui berbagai ragam manusia. Sehinggalah pada suatu hari mereka tersesat di sebuah hutan yang besar dan di kelilingi dengan pokok2 yang tinggi serta menutupi ruang2 yang ada.


Mereka tetap meneruskan perjalanan yang tiada titik noktah itu sehinggalah bertemu dengan sebuah perkampungan. Apa yang mendatangkan tanda tanya kepada mereka adalah di kampung itu dipenuhi dengan tengkorak manusia ! Dan tanpa mereka sedari yang mereka rupa2nya sudah di kepung oleh penduduk di situ.. lalu bermulalah kisah mereka di sini :


Dewin : Oh shit ! kita telah terperangkap !
Miwinda : Nampaknya kita telah tersalah masuk. Ini adalah perkampungan karnival !
Shiwan : Alamak ! Matilah kita macam nie..


Lalu datanglah seorang lelaki A membawa kapak yang dipenuhi dengan darah.. Lelaki ini adalah ketua di perkampungan ini.


Lelaki A : Kenapa kamu ke mari ! Adakah kamu ingin menjadi santapan kami pada hari ini ?


Dewin : Maafkan kami ! kami telah tersesat di hutan ini dan tiada niat sedikit pun untuk menganggu kehidupan kalian. Tolong jangan bunuh kami...!


Shiwan : Ya benar tue ! Kami hanya tersesat di sini... Janganlah engkau bunuh kami, Kami sanggup lakukan apa sahaja asalkan kamu tidak membunuh kami.


Miwinda adalah seorang yang agak penakut dan lurus bendul.Maka dia hanya mendiamkan diri tanpa berkata apa2.


Lalu lelaki A memberikan syarat kepada mereka. Syaratnya adalah mendapatkan seberapa banyak buah yang yang ada di hutan ini. Jika mereka melarikan diri maka mereka akan di bunuh !


Dan tanpa membuang masa maka 3 sekawan tadi masuk ke dalam hutan mencari buah seperti yang diminta. Setelah lebih kurang 1 jam maka pulanglah Shiwan dengan membawa 10 biji buah epal.


Shiwan : Aku telah membawa buah seperti yang di minta. Maka engkau lepaskanlah aku !


Lelaki A : Jika engkau ingin selamat, masukkan kesemua buah itu ke dalam lubang bontot jubur kamu ! jika tidak akan ku pancung kepala kau !


Maka Shiwan pun mula memasukkan buah yang pertama tadi dan telah berjaya memasukkannya. Begitu juga dengan buah yg kedua. Tapi sayangnya sampai buah yang ketiga, Shiwan sudah tidak mampu memasukkanya lagi. Maka terputuslah kepala Shiwan kerana di pancung oleh lelaki A.


Setelah itu datanglah pula Dewin dengan membawa buah anggur. Dewin terkejut melihat kepala Shiwan yg telah pun bercerai dari badan. Dan dia yakin bahawa selepas ini adalah gilirannya pula.


Lelaki A : Cepat masukkan buah2 itu ke dalam lubang bontot jubur kamu jika kamu tidak mahu menerima nasib seperti dia !


Dewin tersenyum mendengar permintaan lelaki A kerana dia yakin bahawa buah2 anggur tadi dapat dia masukkan dengan mudahnya. Maka 1 persatu buah anggur dimasukkan olehnya. Sehinggalah sampai ke buah terakhir Dewin tiba2 tertawa dan buah2 tadi terkeluar semula dari juburnya.. Maka Dewin juga menerima nasib yang sama seperti Shiwan


Naiklah roh Dewin ke langit bertemu dengan Shiwan.


Shiwan : Kenapa engkau bodoh sangat ketawa sampai terkeluar balik buah anggur tu ?


Dewin : Aku tak tahan melihat Miwinda membawa 10 biji buah Durian ! Bagaimana dia nak masukkan ke dalam lubang juburnya ? Hahaha...


Shiwan terus termenung sambil menahan ketawa memikirkan apa yang dikatakan oleh dewin..
.
Maka tamatlah riwayat ketiga2 sekawan tadi dengan kebodohan masing2 dan tertipu dengan lelaki A yang hanya ingin memperdaya mereka..
Kongsi Artikel Ini :

8 comments:

  1. Haha..pe la siot cerita ko nie..

    ReplyDelete
  2. Yang bawak durian tu x boleh blah..hihi

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:04 AM

    Kalau betul ade kes mcm nie x tau nk ckp pe..

    ReplyDelete
  4. kenapa mesti nk msok dalan bontot?.. haha... lucah2...

    ReplyDelete
  5. @saya YANA Haha..ini bukan entry lucah tapi ini entry lawak.. :P

    ReplyDelete
  6. hahahahahha..... adoyai.. ayat dewin yg last tu tahan.. terbaeeekk la cite ni... :D

    ReplyDelete
  7. Hahaha...
    Macam mana nak jumpa anggur kat dalam hutan?

    ReplyDelete

Terima kasih kerana komen di sini (No Verify COde)

Recommend on Google
 
Support : Utama | Hubungi | Tutorial
Copyright © 2013. STORYAMY - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger